Desi ingrijorarile oamenilor cu privire la masinile electrice s-au mai domolit pe parcursul anilor, deoarece masinile electrice moderne pot parcurge distante mai mari, intrebarea urmatoare care are nevoie de raspuns are legatura cu incarcarea.
Desi tehnologia de incarcare s-a imbunatatit enorm, incarcarea unei masini electrice are nevoie de considerabil mai mult timp fata de o masina obisnuita cu motor cu combustie.
Cu toate acestea, multumita cercetarilor realizate la Universitatea Penn State conduse de Chao Yang Wang, se crede ca s-ar putea rezolva problema printr-o noua tehnologie de baterie care ar putea incarca o masina electrica pana la 80% in doar 10 minute.
Acest timp de 10 minute e totusi mai mare decat cel necesar pentru alimentarea unui autoturism non-electric, dar e totusi impresionant. Cercetarile lui Wang au inceput destul de simplu, cu ideea de a pompa cat mai multa energie intr-o baterie litiu-ion.
Cu toate acestea, problema cu supraincarcarea unei baterii litiu-ion de masina electrica este ca exista sanse sa se formeze depuneri pe suprafata electrodului negativ, ceea ce in schimb scade durata de viata a acumulatorului.
Totusi, cercetatorii au venit cu ideea de a incalzi mai intai acumulatorul la o temperatura inalta, ceea ce impiedica formarea acelor depuneri. Apoi, cercetatorii au testat ideea pe o baterie industriala comerciala.
Mai intai au testat ideea fara incalzire, iar dupa 60 de incarcari au inceput sa se formeze acele depuneri. Apoi, au testat ideea incalzind o baterie la 60 de grade Celsius.
Acest lucru a permis incarcarea bateriei de 2500 de ori fara sa se formeze acele depuneri. Se spune ca cele 2500 de incarcari sunt echivalentul a 750.000 de kilometri parcursi.
Desi nu e clar cand va aparea aceasta tehnologie de baterie pe masinile electrice, cercetatorii spera sa mearga mai departe si sa reduca timpul de incarcare de la 10 minute la 5 minute.