Masinile autonome incep sa apara pe sosele, dar exista provocari legate de faptul ca computerele trebuie sa imparta spatiul cu soferii umani. AI din masinile autonome tinde sa presupuna ca toti oamenii actioneaza la fel si ca se comporta in moduri previzibile si rationale – dar oricine care cunoaste traficul stie ca nu e cazul.
O noua cercetare realizata la MIT analizeaza cum ar putea o masina autonoma sa prezica comportamentul soferilor umani pe sosea. Aceasta predictie necesita un anumit nivel de constientizare sociala, lucru dificil pentru masinile autonome, asa ca cercetatorii MIT au folosit instrumente din psihologia sociala pentru ca sistemul lor sa poata clasifica comportamentele soferilor in doua categorii: egocentristii si cei care nu sunt egocentristi.
Sistemul celor de la MIT a observat comportamentul de conducere umana si a fost apoi capabil sa prezica mai bine miscarile altor masini atunci cand a venit vorba despre fuzionarea benzilor si efectuarea de viraje fara a acorda atentie, cu o precizie cu 25% mai mare decat anterior.
Acest tip de cunoastere a comportamentului uman este important pentru siguranta atunci cand soferii autonomi si cei umani impart soselele. O masina autonoma Uber a accidental mortal un pieton anul trecut, pentru ca sistemul sau nu a avut capacitatea de a recunoaste pietonii neatenti.
„A lucra cu si in jurul oamenilor inseamna a le intelege comportamentul”, spune Wilko Schwarting, autorul principal al lucrarii MIT. „Tendintele oamenilor de a fi colaborativi sau competitivi reflecta deseori cum se comporta ei ca soferi. In aceasta lucrare am cautat sa intelegem daca acest lucru poate fi masurat cu adevarat”. Cercetarea celor de la MIT trebuie sa fie extinsa inainte ca sistemul MIT pentru masini autonome sa poata fi implementat pe sosele.