Producatorii auto creeaza valva cu sunetul produs de masinile electrice, iar Audi nu este o exceptie. Audi a explicat pentru Autoblog cum a creat zgomotul pentru autoturismul E-Tron GT, mentionand ca a fost un proces aprofundat.
Audi a creat sunetul din 32 de elemente distincte folosind software personalizat si unele descoperiri ad-hoc. „Fundatia” este o teava din plastic, cu un ventilator la un capat, si care produce un sunet care se potriveste naturii sportive a masinii electrice E-Tron GT.
Stephan Gsell de la companie a subliniat complexitatea gasirii unui sunet agreabil si cu care poti trai in fiecare zi. Audi nu a imprumutat de la Porsche Taycan in timp ce lucra la zgomot, a precizat compania, desi a folosit moduri similare si a lucrat la E-Tron GT cam in acelasi timp.
Rezultatul este un sunet care nu este la fel de SF precum cel gasit in Taycan si care nu este o incercare de a recrea un motor cu combustie interna.
Nu e clar daca soferii vor avea cu E-Tron GT parte de aceeasi experienta pretinsa de Audi, dar nu acest lucru e cel mai important. Zgomotul este o cerinta legala pentru a alerta pietonii, dar e important si pentru oamenii pe care ii nelinisteste o masina electrica silentioasa.
Si, important, zgomotul este optional in interiorul masinii electrice – poti alege intensitatea sau poti dezactiva sunetul complet. Daca esti suficient de instarit pentru a cumpara masina Audi E-Tron GT, va trebui sa astepti ceva timp pentru a o putea cumpara.
Productia aceestei masini electrice urmeaza sa aiba loc incepand cu sfarsitul anului 2020, dar in cantitati limitate. Ce parere ai despre masina electrica E-Tron GT de la Audi? Crezi ca sunetul pe care il produce va multumi pe toti viitorii sai soferi?