Noii acumulatori pentru masini electrice ai unei companii din China ofera o autonomie de 1000 de kilometri per incarcare completa. In plus, 10 minute de incarcare vor oferi masinilor electrice o autonomie de 600 de kilometri.
CATL, o companie chineza care e in linia intai la furnizarea de acumulatori EV pentru producatori de masini electrice din intreaga lume, a anuntat o noua tehnologie la targul auto de la Beijing de saptamana trecuta. Acestia ar putea duce la o autonomie indelungata dupa incarcare.
Denumit acumulator Shenxing Plus EV, acest pachet de fosfat litiu-fier (LFP) ofera ceea ce compania numeste „material proprietar de fagure de miere” adaugat la anod.
Densitatea energetica e cu mult superioara altor acumulatori LFP care exista in prezent pe piata, CATL pretinzand ca o incarcare completa va oferi o autonomie de 1000 de kilometri.
De asemenea, compania chineza spune ca o incarcare super-rapida de 10 minute va adauga pentru masinile electrice o autonomie de 600 de kilometri, conform testarii chinezesti.
Tehnologia de acumulator pentru masini electrice a fost aparent testata la temperaturi de -20 de grade Celsius si inca a fost capabila sa atinga acele viteze de incarcare mari.
Pana in prezent, nu s-a dezvaluit cand vom vedea noua tehnologie de acumulatori cu autonomie indelungata intr-o masina de serie. Dar, conform publicatiei Electrek, cota de piata a CATL a ajuns la 36,8% in 2023, cu aproape 21% inaintea celui mai apropiat rival.
De asemenea, compania chineza furnizeaza aceasta tehnologie care ofera autonomie de 1000 de kilometri si unor companii precum BMW, Hyundai, Honda, VW si multe altele. Unul dintre cei mai importanti clienti ai CATL e Tesla, iar o stire de Bloomberg News din acest an a sugerat ca acea companie din China lucreaza la acumulatori cu viteze mai mari de incarcare pentru unele dintre cele mai populare modele de masini electrice Tesla.
TechRadar