Porsche este gata in sfarsit sa ofere tractiune pe spate masinii electrice Taycan, dar nu o vei putea cumpara. Nu inca. Dupa cum informeaza Autoblog, compania Porsche a dezvaluit o noua versiune pentru China a masinii electrice, versiune careia i s-a scos motorul din fata in favoarea unui sistem RWD care are 402CP cu un acumulator de 79,1kWh, sau 469CP cu acumulatorul de 96,4kWh. Si care e mai ieftina.
Nu va fi ceva util in conditii meteo nefavorabile, dar costa cu aproximativ 20% mai putin decat Taycan 4S cu tractiune integrala, preturile din SUA ale noului Porsche Taycan mai ieftin ajungand teoretic la circa 85.000 de dolari. Schimbarea motorului practic creste autonomia.
Acumulatorul de 79,2kWh ofera o autonomie estimata la 413 kilometri (fata de 405 kilometri pentru Taycan 4S), in timp ce modelul masinii electrice cu acumulator de 93,4kWh are o autonomie de 489 de kilometri.
Producatorul auto Porsche nu a explicat de ce acel nou autoturism electric Taycan este numai pentru China, dar directorul de cercetare Dr. Michael Steiner a declarat anterior ca modelul RWD este pentru regiuni in care conditiile meteorologice nu necesita AWD.
Cu toate acestea, producatorul auto Porsche a declarat ca aceasta versiune este inca in considerare pentru Statele Unite. Nu ar fi surprinzator daca noul Taycan ar ajunge in Statele Unite si in alte tari.
Aceasta masina electrica ieftina ar permite companiei Porsche sa concureze la pret cu alte branduri de masini electrice, cum ar fi Tesla. Masina Tesla Model S Performance are un pret de pornire de circa 89.500 de dolari.
Acest lucru s-ar putea sa fie important pentru noul Porsche Taycan, tinand cont de dificultatile pietei auto in vreme de pandemie. Desi masinile electrice s-au descurcat relativ ok in actualul climat economic, preturile sunt in mod clar un factor mai important pentru soferi decat de obicei.