NHTSA, autoritatea federala de transport din Statele Unite, a redactat o scrisoare pentru compania Tesla prin care doreste ca compania sa ofere o instiintare pentru 158.000 de proprietari de masini Model S si Model X, din cauza unei lacune.
Acum cativa ani, Tesla declara ca ecranele mari din masinile sale electrice erau alimentate de un cip NVIDIA Tegra 3. Cu toate acestea, dupa cum este configurat in anumite masini, sistemul de infotainment are o lacuna care determina uzarea dispozitivului de memorie flash NAND eMMC de 8GB dupa ce este suprascris constant.
Iar atunci cand se intampla, ecranul tactil nu mai functioneaza. Dupa ce mai multi proprietari s-au confruntat cu asta, compania Tesla din Statele Unite a lansat in cele din urma un „Program de Optimizare a Garantiei” la sfarsitul anului trecut, program care acoperea plata depanarii daca defectul a aparut in 8 ani sau in 160.000 de kilometri de la livrarea masinii catre proprietar.
De asemenea, proprietarii care au oferit bani pentru depanare vor avea suma rambursata. Masinile afectate sunt Tesla Model S (2012-2018) si Model X (2016-2018).
Cu toate acestea, autoritatile federale din SUA, si anume NHTSA, nu sunt multumite de asta si i-au trimis companiei Tesla o scrisoare pentru a-i indemna pe proprietarii de 158.000 de masini Model S si Model X sa-si aduca autoturismele pentru a fi remediate.
Conform scrisorii, pierderea accesului la ecranul tactil inseamna pierderea camerei de rezerva si a controalelor. Dupa cum subliniaza TechCrunch, Tesla a confirmat ca toate cipurile Tegra 3 se vor defecta in mod inevitabil, avand in vedere capacitatea de stocare finita a dispozitivului de memorie. In scrisoare, NHTSA a precizat ca doreste ca Tesla sa emita o instiintare pentru soferii de masini Model X si Model S pana pe 27 ianuarie.