Toyota este una dintre rarele companii care incearca sa transforme masinile electrice pe hidrogen in optiuni viabile. Prima sa astfel de masina, Mirai, a fost vanduta in cantitati limitate (11.000 de unitati pana in septembrie 2020).
Acum, compania Toyota din Japonia a anuntat un model imbunatatit de a doua generatie. Acesta e mai ieftin, e mai elegant si mai eficient. Dar caracterul practic al autoturismului depinde in continuare de accesul la hidrogen. Noul Mirai arata mai putin ca un Prius.
Modelul de a doua generatie e similar mai degraba cu un Lexus LS, mai ales ca este construit pe aceeasi platforma. Toyota a abordat ingrijorarile conform carora primul Mirai nu a fost incitant sau suficient de luxos pentru a-i ispiti pe potentialii cumparatori.
Primul model al Toyota a fost incarcat cu tehnologie, dar arata ca o masina proiectata de fiinte din alte lumi. Cand conduci o masina de lux – aproape o masina electrica de lux – trebuie sa justifici pretul.
Inginerul Ryotaro Shimizu de la Toyota Mirai a declarat ca compania a avut in vedere un design diferit pentru modelul de a doua generatie. Masina este mai scurta si mai lata decat predecesoarea.
In functie de specificatii, autoturismul de a doua generatie este livrat cu roti de 19 sau 20 de inci. In interior, cea mai importanta schimbare dincolo de interiorul mai elegant, gen Lexus, este ca ecranul principal nu mai este adapostit in consola centrala.
Conducand primul Toyota Mirai, trebuia sa-ti plasezi raza vizuala prea in partea inferiora, in afara drumului, pentru a putea vedea ecranul GPS. Acum ecranul este montat langa un grup de instrumente si este pozitionat pentru a favoriza soferul.
Masina Mirai de a doua generatie pe hidrogen a companiei Toyota are o autonomie de 643 de kilometri. Ce parere ai despre noul autoturism Mirai al companiei din Japonia?