Un studiu care a analizat calatoriile masinilor electrice/hibride si pe cele ale masinilor cu motor pe combustie interna a relevat o concluzie ingrijoratoare. S-a constatat o probabilitate mai mare la autoturismele electrice si hibride de a lovi pietoni.
Datele colectate de la calatoriile de 61 de miliarde de kilometri ale masinilor electrice si hibride, precum si calatoriile de 4,8 trilioane de kilometri ale autoturismelor pe combustie interna din Regatul Unit, au dezvaluit ca, kilometru cu kilometru, masinile electrice si hibride au avut o probabilitate de doua ori mari mare de a lovi pietoni, in comparatie cu autoturismele cu motor conventional.
Acel numar a crescut la 2,5 ori in zonele urbane. Studiul – care a fost realizat de cercetatorii de la Facultatea de Igiena si Medicina Tropicala din Londra (LSHTM) – a analizat seturile de date care contin toate rapoartele de pietoni vatamati prin coliziuni cu autoturisme sau taxiuri in Marea Britanie intre anii 2013 si 2017.
Seturile de date au dezvaluit ca, dintre 96.285 de pietoni care au fost loviti de o masina sau taxi, 74% dintre acestia au fost loviti de o masina cu motor pe combustie, in timp ce doar 2% au fost accidentati de o masina electrica sau hibrida.
Cu toate acestea, cercetatorii au calculat ca rata medie anuala de victime printre pietoni – la fiecare 160 de milioane de kilometri pentru taxiurile sau autoturismele electrice sau hibride – a fost dubla in comparatie cu autoturismele cu motor pe combustie.
Cifrele pentru autoturismele electrice si hibride la fiecare 160 de milioane de kilometri a fost de 5,16 accidente si de doar 2,4 pentru autoturismele cu motor pe combustie interna.
Se crede ca principalul motiv din spatele acestei statistici e pur si simplu faptul ca masinile electrice si hibride sunt mai silentioase decat cele cu motor pe combustie.
TechRadar