O companie auto lucreaza la o masina electrica cu cea mai mare viteza de incarcare dintre toate masinile electrice din lume: in 10 minute de la 10 pana la 80%.
Producatorul auto Polestar a dezvaluit ca o versiune prototip a viitorului model Polestar 5 a reusit sa ajunga de la 10 la 80% in doar 10 minute, acest lucru facandu-l modelul de masina electrica cu una dintre cele mai rapide incarcari in afara unui laborator.
Lucrand impreuna cu expertii in acumulatori de la StoreDot, Polestar a creat lucrul la care se refera ca fiind o tehnologie de incarcare extrem de rapida – sau XFC pentru fanii abrevierilor – si care foloseste celule de siliciu dominante pentru o incarcare rapida si fara efectele adverse asupra sanatatii acumulatorului.
In prezent, masinile electrice de serie de vanzare acum si care se incarca cel mai rapid, cum ar fi Porsche Taycan, pot atinge o viteza de incarcare maxima de 320kW, dar Polestar si StoreDot au reusit sa dovedeasca faptul ca acest concept Polestar 5 al lor poate atinge viteze de incarcare de pana la 370kW.
In timpul in care mergi pana la toaleta sau comanzi niste lapte cu ovaz, masina electrica a producatorului auto Polestar se poate incarca pentru echivalentul a 321 de kilometri, ceea ce inseamna ca tehnologia EV incepe sa fie la nivelul motoarelor pe combustie interna in ceea ce priveste convenienta.
In timp ce incarcarea super-rapida a fost disponibila pe smartphone-uri si alte tehnologii de consum de cativa ani deja, o incarcare aproape completa fiind posibila in doar cateva minute, si nu ore, producatorii auto inca incearca sa descopere cum sa faca asta in conditii de siguranta si cu acumulatori mult mai mari (pentru masini electrice) si care necesita o cantitate uriasa de gestionare termala.
TechRadar