Masinile din ziua de azi, cum ar fi cele Tesla, devin din ce in ce mai inteligente si vin cu o varietate de senzori si camere la bord care pot avertiza soferii in legatura cu obstacolele.
Toate acestea par sa deschida calea pentru un viitor al masinilor autonome (care nu au nevoie de sofer uman), dar se pare ca mai e de munca la ele, mai ales ca acestea pot fi duse in eroare de o banda adeziva simpla de doi centimetri, din cauza unui defect care se poate dovedi grav.
Intr-o demonstratie recenta realizata de McAfee, s-a aratat cum o masina Tesla – care foloseste sistemul de camere EyeQ3 de la Mobileye – poate fi dusa in eroare pentru a accelera in mod inutil cu 80 de kilometri la ora in plus fata de cat trebuie.
Practic, sistemul camerei citeste semnele de limitare a vitezei. Informatiile respective sunt apoi analizate de masina Tesla care apoi determina viteza adecvata de deplasare in timpul controlului de croaziera (cu Autopilot).
Cu toate acestea, cercetatorii arata ca, prin adaugarea unei bucati de banda adeziva de doi centimetri la un semn de limitare a vitezei la 56 de kilometri pe ora, s-a indus in eroare sistemul Tesla pentru a citi de fapt 136 de kilometri la ora, fortand astfel masina sa accelereze intr-un mod infricosator.
Potrivit lui Steve Povolny de la McAfee care a fost parte din cercetare: „Ceea ce incercam este sa determinam consumatorii si vanzatorii sa constientizeze tipurile de defecte grave care sunt posibile. Nu incercam sa raspandim ingrijorare si sa spunem ca, daca conduci aceasta masina Tesla, aceasta va accelera intr-o bariera”.
Ei bine, daca detii o masina Tesla sau intentionezi sa cumperi una, retine ca Tesla intre timp a inceput sa foloseasca camere proprietare pentru noile sale modele de masini, iar Mobileye si-a upgradat intre timp camerele si nu mai sunt susceptibile la acest tip de atacuri. Dar adevarul e ca inca exista o multime de modele Tesla mai vechi pe drumuri in ziua de azi care inca ar putea fi afectate de acest defect grav.