Un producător de EV-uri a lucrat la o mașină electrică care se poate încărca în circa 10 minute de la 10% la 80%, depășind de departe alți producători de EV-uri. Dezavantajul e că în acest moment nu prea există stații de încărcare compatibile.
Zeekr, producătorul auto chinez, tocmai a dezvăluit cei mai noi acumulatori de fosfat litiu-fier 5.5C pentru mașina electrică produsă de acesta. Compania din China spune că aceștia sunt capabili să se încarce de la 10% la 80% în circa 10 minute.
Cifra oficială e de 10 minute și 30 de secunde, Zeekr spunând că, chiar și în condiții de vreme de îngheț, aceiași acumulatori se pot încărca în doar 30 de minute, cu mult sub timpul în care unele mașini electrice moderne se pot încărca în condiții ideale.
Acest lucru se datorează unui sistem îmbunătățit de gestionare a acumulatorului care a permis inginerilor Zeekr să forțeze mai multă putere (W) în viitorul model de EV (800V 007) care va începe să ajungă la primii clienți săptămâna viitoare.
În prezent, mașinile electrice cu cea mai rapidă încărcare sunt Lotus Eletre și Porsche Taycan care își pot încărca acumulatorii la viteze de până la 350kW și, respectiv, 320kW, în circa 20 de minute.
Deși producătorul chinez Zeekr a înjumătățit în mod eficient acel timp pentru acea mașină electrică, marele schepsis e că proprietarii vor trebui să localizeze una dintre stațiile de încărcare ultra-rapide V3 ale companiei care sunt capabile să încarce cu 600kW, depășind de departe ceea ce e în prezent disponibil în SUA și Europa.
Zeekr spune că a deschis peste 500 de astfel de stații de încărcare ultra-rapidă pentru mașini electrice în China, cu planuri de a crește acel număr la 1000 în acest an și la 10.000 până în 2026. Dar compania nu a spus cât de multe stații plănuiește să instaleze în afara Chinei.
TechRadar