Blocatoarele de reclame nu sunt ceva nou si au fost folosite de utilizatorii de internet de ceva ani, desi recent se pare ca site-urile si serviciile au gasit solutii de a le ocoli.
Paginile nu se mai incarca daca detecteaza ca exista un ad blocker, sau afiseaza diferite tipuri de reclame care ocolesc blocatorul de reclame. Aproape ca pare ca blocatoarele de reclame sunt condamnate la moarte, dar multumita muncii cercetatorilor de la Princeton si Stanford, acestia s-ar putea sa fi creat un nou tip de ad blocker care in teorie pare imbatabil.
Dezvoltat de cercetatorul Arvind Narayanan si de colegii sai, acest blocator de reclame nu se uita la codul de pe site-uri pentru a determina ce trebuie sa blocheze, ci mai degraba se uita la continut.
Denumit Perceptual Ad Blocker, ceea ce face acesta este sa caute cuvinte ca „Sponsored” pentru a determina daca este o reclama. Cu toate acestea, poate pentru a evita o dezbatere care tine de etica, blocatorul de reclame va acoperi numai reclamele cu cuvinte precum „aceasta este o reclama” in loc sa le blocheze/inlature complet de pe pagina in intregime, acesta fiind modul in care blocatorul de reclame functioneaza in mod obisnuit.
Desi suna de parca acesta ar putea fi un ad blocker imbatabil, cercetatorul Narayanan nu vede astfel lucrurile. Acesta scrie, „Nu pretindem ca am creat un ad blocker imbatabil, dar noi identificam o combinatie de factori tehnici si legali care vor determina sfarsitul razboiului cu reclamele”. Pentru cei care sunt interesati, Perceptual Ad Blocker este practic disponibila ca extensie pentru browserul Chrome. Poate ati vrea sa vedeti ce e cu ea.