Apple, compania din Cupertino, Statele Unite, a fost fortata sa-si asume anumite compromisuri benefice pentru mediul inconjurator. Unul dintre ele e sa prioritizeze repararea iPhone-urilor, nu sa vanda cat mai multe iPhone-uri.
Daca cititi noul raport persuasiv al companiei din Cupertino, Longevity by Design, realizati rapid ca drumul catre sustenabilitate e pavat cu intentii bune si cu multa variabilitate.
Un iPhone care poate fi complet reparat nu e raspunsul, in opinia Apple, dar nici un dispozitiv care e atat de durabil si restrictionat incat nu mai poate fi accesat si reparat de maini umane.
Apple a facut numeroase concesii in ultimii ani pentru drepturile la reparatie, punand la dispozitie diverse componente in linia sa de produse pentru reparatii de catre tehnicienii Apple si de catre furnizorii terti de servicii de reparatii care au acum acces la componente.
Dar Apple clarifica faptul ca telul nu e o reparabilitate de 100%. Dupa cum vicepresedintele de inginerie hardware al companiei din Cupertino, John Ternus, mentioneaza intr-un document PDF:
„Proiectarea celor mai bune si trainice produse din lume necesita un echilibru intre durabilitate si reparabilitate, in timp ce se ofera update-uri software continue – si cautam in mod constant noi si inovative modalitati de a indeplini acea misiune”.
Pentru fanii reparatiilor, separarea intre ele a componentelor iPhone-urilor e cheia. Altfel, e imposibil sa inlocuiesti o anumita componenta. In plus, acest lucru poate scurtcircuita reparatia.
Cu toate acestea, Apple vede lucrurile diferit si indica inspre portul de incarcare al iPhone-ului, port care e o parte a unei componente mai mari care include microfonul si alte elemente de iPhone, o configuratie care ar putea frustra eforturile de reparatie.
Apple, totusi, mentioneaza ca porturile de incarcare ale iPhone-urilor rareori au nevoie de inlocuire. E evident mai eficient sa construiasca acea parte inlocuita rar ca parte a unei componente mai mari.
TechRadar