Google vrea ca webul sa fie mai bun pentru oricine, sau cel putin acesta este crezul lor. Avand in vedere ca telefonul mobil este unul dintre cele mai populare modalitati de a accesa site-uri in miscare in ziua de azi, Google a inceput sa-si mute atentia pe cautarea mobila si pe site-urile mobile.
Recent, cei de la Google au cautat sa penalizeze site-urile cu popup-uri enervante. Ai vizitat vreodata un site mobil care are un anumit fel de reclama sau mesaj popup care face incredibil de grea incarcarea continutului sau inchiderea paginii?
Da, si Google este enervata de asta de asemenea, tocmai de aceea acestia au anuntat ca incepand cu 2017, site-urile care contin popup-uri bagarete vor primi o lovitura, in ceea ce priveste pozitia lor in motorul de cautare.
Potrivit Google, „Paginile care arata interstitiale intruzive ofera o experienta mai proasta utilizatorilor decat alte pagini in care continutul este accesibil imediat. Acest lucru poate fi problematic pentru dispozitivele mobile care deseori au ecranul mai mic. Pentru a imbunatati experienta de cautare mobila, paginile in care continutul nu este accesibil imediat unui utilizatori in tranzit de pe rezultatele mobile de cautare s-ar putea sa nu aiba o pozitie foarte ridicata”.
Cu toate acestea, Google face niste exceptii, cum ar fi popup-urile care sunt folosite pentru a transmite un mesaj legal, cum ar fi verificarea varstei, sau pentru ca utilizatorii site-ului sa stie de folosirea cookie-urilor si asa mai departe.
Dialogurile de logare sunt de asemenea exceptie de la regula si de asemenea bannerele care pot fi usor inlaturate de pe site, cum ar fi bannerele de instalare a aplicatiilor folosite in Safari si Google Chrome.