Povestea familiei Asada, cu mezinul Masashi Asada in prim-plan. Un film bazat pe fapte reale, un film despre o familie japoneza tipica (din Prefectura Mie) alcatuita din patru persoane.
Primele cadre din film sunt cu cei doi fii adulti (din prezent) care participa la funeraliile parintelui lor Akira. Primele cadre (cele de la funeralii) sunt despre sfarsitul filmului, dupa care filmul se intoarce in timp pana in 1989 si de acolo avanseaza cronologic pana in zilele noastre. Ultimele minute din film sunt in continuarea inceputului filmului.
Respectiva familie pretuieste aproape pana la absurd imortalizarea amintirilor cu aparatul foto, in special tatal (Akira Asada). Acesta ii forteaza pe cei doi fii ai sai (Yukihiro si Masashi) – pe vremea aia adolescenti – sa stea la fotografiat cu diferite ocazii. Fotograful fiind nimeni altul decat Akira Asada.
Akira ii ofera fiului sau Masashi camera sa foto in dar, cu ocazia unei zile de nastere. De-aici porneste scanteia care il determina pe Masashi sa munceasca pe branci pentru a deveni un fotograf profesionist.
Masashi intentioneaza sa capete experienta fotografiindu-si familia si visurile lor. N-o sa dezvolt partea asta, dar fiecare dintre ceilalti trei membri ai familiei viseaza la o anumita profesie.
Masashi ii imortalizeaza cu aparatul foto cand isi „indeplinesc” visurile. Doar de dragul fotografiei, pentru ca ei de fapt n-au obtinut acele joburi, nu si-au urmat pasiunile la vietile lor. Poate cu exceptia lui Junka Asada – mama celor doi – care e asistenta medicala, una dintre profesiile sale preferate.
Masashi se inscrie la un colegiu de fotografie din Osaka, colegiu pe care il frecventeaza rareori. Pentru a absolvi, acesta primeste sarcina de a crea un cadru aproape de perfectiune. Devine absolvent al acelui colegiu pana la urma.
Un alt personaj important – dar care nu e membru al familiei – e Wakana, o prietena apropiata de-a lui Masashi inca din copilarie. Dupa o vreme, dupa ce a absolvit, Wakana se hotaraste sa se mute in Tokyo, acolo existand mai multe oportunitati de cariera. Masashi ii urmeaza exemplul, sperand ca vreun editor din Tokyo va fi dispus sa-i publice fotografiile.
Prima parte din viata lui Masashi e in deriva, personajul nu e inca sigur care e menirea lui. Asta pana i se releva ce inseamna un fotograf profesionist. El pretinde ca poate crea un cadru perfect cu oricine, chiar si cu un strain, daca il cunoaste suficient de bine inainte.
N-am povestit nici 10% din filmul „The Asadas” si nici ce se intampla la final (un plot twist demential). Imi mentin parerea ca nu ruinez experienta de vizionare, ci din contra.