Daca locuiti in SUA, cel mai probabil cel putin ati auzit de WhatsApp, serviciul de mesagerie cumparat in 2014 de Facebook, acum Meta. Dar daca locuiti in alte tari, inclusiv India, aceasta nu e doar o aplicatie de comunicare cu amicii si familia.
Potrivit lui Rajeev Khera, fondatorul Chakki Peesing, un business tehnologic alimentar din India, serviciul de mesagerie WhatsApp e un mod de viata in India. Rajeev Khera e unul dintre milioanele de oameni din India care gestioneaza businessuri in principal prin WhatsApp.
Si nu e vorba doar despre businessuri. Circa 400 de milioane de oameni in India utilizeaza acest serviciu pentru a mentine legatura cu rude din strainatate, pentru transferuri financiare, pentru a accesa informatii medicale importante si asa mai departe.
Designul simplu al aplicatiei i-a permis acestui serviciu sa devina foarte utilizat la nivel international, in special in tarile in care nu exista multi oameni cu iPhone-uri pentru a folosi iMessage.
Cand Meta a cumparat WhatsApp in 2014 pentru 19 miliarde de dolari cash, aceasta tranzactie era la acea vreme considerata riscanta. Acum, chiar daca acest serviciu de mesagerie nu contribuie foarte mult la bilantul financiar al companiei Meta, e unul dintre cele mai importante platforme globale ale companiei.
WhatsApp s-a confruntat cu probleme de dezinformare care au afectat si Facebook. Dar acest serviciu de mesagerie, spre deosebire de Facebook, cripteaza comunicatiile, ceea ce ingreuneaza companiei moderarea continutului.
Aceasta problema afecteaza si mai mult India, tara in care zvonuri fara fundament raspandite prin acest serviciu de mesagerie au dus la consecinte grave. Recent, guvernul din India a amenintat ca se va focusa pe slabirea uneia dintre mai importante valori ale WhatsApp: confidentialitatea. Asta in ciuda faptului ca nici acum securitatea aplicatiei WhatsApp nu se poate numi deloc infailibila.