Platforma de mesagerie Telegram din Rusia creata de Pavel Durov se va monetiza in sfarsit, conform unor noi stiri. Si se pare ca Pavel Durov a apelat la o modalitate traditionala de monetizare, la o capacitate limitata.
Telegram e gratuit de utilizat. Dar, desigur, pentru a-si mentine serviciile si serverele, compania din Rusia e nevoita sa apeleze la un mijloc de monetizare prin care poate genera venituri.
Si se pare ca va apela la modalitatea traditionala de a se monetiza, si anume prin reclame. Asta conform fondatorului Telegram, Pavel Durov. Acesta a postat ca compania va implementa reclame pe platforma de mesagerie, dar la o capacitate limitata, asa ca nu va interfera cu utilizarea.
Potrivit lui Pavel Durov: „Platforma de mesagerie Telegram nu va afisa mesaje promotionale in lista ta de chat, in conversatii private sau in grupuri. Publicitatea va afecta doar canalele de mari dimensiuni, serviciile pe care exista deja publicitate si a caror mentinere implica cele mai ridicate costuri pentru Telegram”.
Compania a incercat anterior sa se monetizeze prin lansarea unei monede virtuale, dar se pare ca s-a renuntat la asta si s-a optat pentru un model mai traditional.
Deoarece aceste anunturi nu apar in grupuri private sau in conversatii individuale, impactul asupra utilizatorilor Telegram va fi minim. Doar utilizatorii care participa la canalele de mari dimensiuni de pe platforma de mesagerie vor fi probabil afectati de monetizare.
Nu va exista un impact pentru cei care nu participa la acestea. Ce parere ai despre faptul ca compania Telegram a lui Pavel Durov se va monetiza la o capacitate limitata prin reclame? Crezi ca in viitor acea capacitate de reclame va creste impreuna cu costurile de mentinere a platformei de mesagerie?