Brandul iPhone al Apple valoreaza foarte mult, ceea ce inseamna ca exista o multime de oameni care sunt dornici sa-l exploateze pentru a castiga bani.
Desigur, consumatorul mai educat care face cercetari pe cont propriu stie sa recunoasca o replica de iPhone atunci cand vede una, dar, in ceea ce priveste clientul nebanuitor, este o cu totul alta poveste.
Acestea fiind spuse, se pare ca in China, ar putea exista o crestere a confuziei printre produse. Asta multumita unei decizii a unei curti de justitie din China care a decis ca Apple nu are drepturi exclusive pentru numele „iPhone” in tara, ceea ce inseamna ca producatorul de bunuri din piele Xintong Tiandi va putea continua vanzarea carcaselor lor din piele pentru smartphone-uri care au fost branduite drept „iPhone”, dupa cum poti vedea in fotografia de mai sus.
Apple a inscris initial marca inregistrata in 2002, dar abia in 2013 a fost aprobata. Intre timp, Xintong Tiandi a inregistrat numele in 2010 si a fost aprobat sub Class 18: Bunuri din Piele, in timp ce Apple l-a inscris sub Class 9: Aparate Electronice si Stiintifice.
Potrivit companiei din China, acestia sustin ca decizia este o reflectare a „pietei libere”, iar, daca traducerea este corecta, se pare ca acestia ar putea dori sa profite de Apple.
„De asemenea, ne vom folosi la maxim de marca „iphone” si vom lucra impreuna (cu Apple) pentru a beneficia de pe urma mai multor consumatori iphone.”
Acestea fiind spuse, aceasta nu este prima data cand auzim ca Apple a trebuit sa lupte pentru numele lor.
Acum cativa ani, compania a pierdut dreptul marcii inregistrate iPhone in Brazilia si sa nu uitam de mica problema pe care acestia au avut-o cu compania Proview din China, in ceea ce priveste numele iPad.