Compania Mozilla din Statele Unite a creat un plugin de partajare a datelor de navigare din browserele sale. Mozilla ii va indemna pe utilizatorii browserelor sale sa impartaseasca date de navigare.
Browserele din ziua de azi vin cu protectie de confidentialitate incorporata menita sa va securizeze informatiile impotriva utilizarii de catre agentii de publicitate pentru publicitate targetata.
E un lucru cert ca informatiile utilizatorilor sunt importante pentru ei, iar acum se pare ca Mozilla a creat o initiativa in aceasta privinta. Practic, compania ii va indemna pe utilizatori sa-si impartaseasca informatiile, dar nu cu agentii de publicitate, ci cu oamenii de stiinta.
Mozilla a anuntat Rally, o noua platforma si plugin de partajare a datelor utilizatorilor prin care compania spera ca va crea o piata echitabila de date. Asta inseamna ca datele de navigare vor fi impartasite oamenilor de stiinta si sociologilor care studiaza internetul, iar accesarea acestor informatii va contribui la imbunatatirea preciziei cercetarilor si descoperirilor.
Potrivit Mozilla: „Accentul fiecarui studiu e clar, sunt obligatorii anumite informatii si exista anumite obiective specifice. Inainte ca utilizatorii browserului sa se inscrie, vom dezvalui exact partenerii cu care lucram, ce informatii sunt colectate, unde se duc si cum sunt utilizate. Odata ce v-ati inscris, platforma Rally va functiona pana ce o dezactivati sau pana ce studiul se incheie”.
Aceasta e o caracteristica optionala in browser, ceea ce inseamna ca, daca utilizatorii browserului Mozilla sunt atasati de nivelul de confidentialitate obisnuit al internetului, atunci nu sunt obligati sa participe. Cu toate acestea, daca nu te deranjeaza ideea ca datele tale de navigare sa fie utilizate in scopuri academice, atunci poti activa acel plugin.