Compania Netflix din Statele Unite a dezvaluit ce anume foloseste pentru a vinde filme si seriale utilizatorilor serviciului sau de streaming. Nu sunt implicati oameni.
Daca deciziile serviciului Netflix din Statele Unite cu privire la promovarea sutelor de filme si seriale par a fi foarte intemeiate… probabil ca au fost intemeiate.
Serviciul de streaming Netflix din Statele Unite a subliniat faptul ca foloseste AI pentru a promova filme si seriale si pentru a prognoza cat de reusite vor fi, in moduri in care vanzarile conventionale de bilete si ratingurile Nielsen probabil n-ar reusi.
Acest lucru se rezuma la gasirea conexiunilor si determinarea dimensiunilor probabil de public. Aceasta abordare se bazeaza pe transfer learning, unde parametrii instruiti dintr-o „sarcina sursa” imbunatatesc performanta unei „sarcini tinta”.
In acest caz, sarcinile sursa sunt in felul urmator: ce filme si seriale sunt comparabile cu un original al serviciului de streaming Netflix si ce se fel de vizionare va avea. Pentru comparatii tematice, serviciul de streaming Netflix creeaza o „harta de similaritate” in care AI foloseste metadatele, etichetele si rezultatele unui film sau serial pentru a determina legaturi catre alte continuturi.
Cu dimensiunile audientei, serviciul are un model AI care compara dimensiunile audientei ale unor lucrari similare dintr-o anumita tara. Daca un serial este foarte vizionat in Spania, Netflix ar putea nu numai sa intensifice marketingul in acea tara, ci si sa creeze mai devreme subtitrari.
Aceasta modalitate se supravegheaza pe sine, permitandu-si sa acceseze o gama mult mai larga de continut decat daca ar fi limitata la informatiile proprii ale serviciului de streaming Netflix. Aceasta abordare a companiei de seriale si filme s-ar putea sa nu fie prea palpitanta daca utilizatorii platformei prefera abordarea umana.