Hyundai Motor Group a lansat si in trecut masini electrice. A produs Soul EV din 2014, Niro EV si Kona EV. Dar toate modelele produse de Kia si Hyundai pana in prezent au fost adaptate de la platformele existente proiectate pentru motoarele cu combustie interna – inca nu a produs o masina electrica 100% originala de la baza. Pana acum.
In cadrul unei conferinte de presa transmise in direct marti, directori de la compania Hyundai din Coreea de Sud au dezvaluit o noua platforma EV dedicata, denumita „E-GMP”.
Fireste, numele e unul incurcat, dar E-GMP va deveni baza pentru 23 de masini pe electricitate de la Hyundai. Construirea autoturismelor pe electricitate pe o platforma conceputa special pentru masini electrice ofera anumite avantaje in comparatie cu incercarea de a incarca un acumulator si motoare pe electricitate pe o platforma de autoturisme pe combustie interna.
De exemplu, proiectantii au la dispozitie mai multa libertate in modul in care folosesc spatiul interior. Si intrucat nu incearca sa evolueze un nou tip de autoturism dintr-o versiune invechita, pot optimiza mai eficient performanta masinii electrice, masurile de siguranta si autonomia in functie de conditiile specifice de conducere pe care le ofera un autoturism pe electricitate.
Directorii companiei Hyundai au subliniat si natura modulara si standardizata a platformei E-GMP care ar trebui sa contribuie nu numai la reducerea complexitatii constructiei acestor autoturisme, ci si sa permita companiilor sa construiasca o varietate mai larga de stiluri.
E-GMP a Hyundai in sine este asezata la fel ca alte platforme EV – asezarea acumulatorilor contribuind la imbunatatirea centrului de greutate al masinii electrice si la performanta in viraje.