Compania Apple din Statele Unite a fost de acord cu plata unei sume de 113 de milioane de dolari. Aceasta suma de 113 milioane de dolari este pentru solutionarea unui anumit proces judecatoresc in care compania din Statele Unite este implicata.
De cativa ani, utilizatorii au speculat ca compania Apple din Statele Unite limiteaza performanta iPhone-urilor in timp pentru ca clientii sa fie nevoiti sa cumpere iPhone-uri noi.
Acest lucru poate parea o teorie a conspiratiei deplasata, dar ideea s-a dovedit a fi reala atunci cand compania americana Apple a dezvaluit ca limiteaza intr-adevar performanta iPhone-urilor mai vechi.
Compania sustine ca nu e vorba despre o „perimare planificata”, ci mai degraba este rezultatul uzurii acumulatorului. Singura modalitate de a se asigura ca iPhone-urile nu se vor inchide a fost reducerea performantei procesorului, potrivit companiei.
Acestea fiind spuse, utilizatorii au fost indreptatiti sa fie revoltati si, conform unei stiri de Washington Post, Apple a acceptat intre timp sa plateasca 113 milioane de dolari intr-un acord de solutionare.
Anterior, compania din SUA a incercat sa fie proactiva atunci cand a fost dezvaluita reducerea performantei iPhone-urilor. Compania i-a asigurat pe utilizatori ca va fi mai transparenta in dezvaluirea starii acumulatorului si, de asemenea, le-a oferit optiuni pentru a dezactiva limitarea performantei.
Apple a lansat, intre timp, un program de inlocuire a acumulatorului care le-a oferit utilizatorilor afectati o reducere de pret la inlocuirea acumulatorului.
Ca parte a acordului de solutionare de 113 milioane de dolari, Apple va trebui, de asemenea, sa fie mai clara cu privire la modul in care dezvaluie starea acumulatorului si sistemele sale de gestionare a energiei si a performantei, atat pe iPhone-uri, cat si in documentatia online.