BMW prezinta in sfarsit versiunea de serie a masinii sale electrice iNext dupa o multime de promouri. TechCrunch informeaza ca producatorul si-a folosit evenimentul #NEXTGen2020 pentru a prezenta iX, un SUV electric care reprezinta o evolutie in comparatie cu masini pe electricitate timpurii precum i3.
Cel mai notabil, acest SUV electric are un powerplant mai competitiv decat modelele anterioare. BMW sustine ca acest autoturism are o autonomie de peste 482 de kilometri si ca motorul dual al lui iX ofera 500CP si o acceleratie de la 0 la 100km/h in sub 5 secunde.
De asemenea, iX e capabil de o incarcare ultra-rapida de 200kW care poate oferi o autonomie de 120 de kilometri in 10 minute. De asemenea, acumulatorul poate fi incacat pana la 80% in 40 de minute.
Producatorul auto BMW ofera informatii destul de nedefinite cu privire la caracteristicile de asistenta a soferului, dar nu prea exista indoieli ca interiorul a fost conceput pentru a fi relaxant.
Exista pe bord un grup de instrumente digitale de 12,3 inci, dar si un ecran touchscreen de control de 14,9 inci. Dar nu e ca si cum totul va fi strident – BMW foloseste un design mai discret in care functiile apar numai atunci cand sunt folosite.
De asemenea, SUV-ul electric iX este promovat ca fiind prima masina premium cu conexiune 5G. Tehnologia 5G ar trebui sa permita SUV-ului electric BMW iX sa se conecteze la alte masini si la retea.
SUV-ul electric iX cu 5G s-ar putea sa fie disponibil pana la sfarsitul anului 2021. Producatorul auto nu a dezvaluit pretul, dar predictiile timpurii de pe BMW Blog sustin ca un model de varf ar putea avea un pret de peste 100.000 de dolari.
Daca acest pret e corect, atunci SUV-ul electric BMW iX cu 5G si cu autonomie de peste 482 de kilometri ar fi mai degraba un rival pentru alte SUV-uri de varf pe electricitate, cum ar fi Tesla Model X, decat pentru modelele ieftine precum Model Y.