Compania Spotify a declarat ca serviciul sau de muzica a ajuns la 320 de milioane de utilizatori activi lunar si la 144 de milioane de abonati cu plata. Aceasta companie a dezvaluit in care tara a avut cea mai reusita lansare pe o piata noua pana in prezent.
Spotify are acum 320 de milioane de utilizatori activi lunar si 144 de milioane de abonati cu plata, ceea ce reprezinta o crestere de 29% si respectiv 27% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania.
Cresterea numarului de utilizatori a fost determinata de campaniile de marketing din India, dar si de lansarea serviciului de muzica in Rusia si in alte 12 piete.
Compania Spotify a declarat ca Rusia este cea mai reusita lansare pe o piata noua de pana in prezent. Cresterea numarului de utilizatori si de abonati ai serviciului de muzica plaseaza Spotify inaintea serviciilor rivale de la Amazon si Apple.
Incepand cu luna ianuarie a acestui an, Amazon Music a declarat ca are 55 milioane de clienti, dintre care „aproape toti” erau abonati cu plata, potrivit Financial Times.
De asemenea, serviciul Apple Music a raportat anul trecut ca avea 60 de milioane de abonati cu plata si ca nu ofera un nivel gratuit in afara promotiilor si a incercarilor gratuite.
Cu toate acestea, in ciuda cresterii trimestriale a numarul de utilizatori si a cresterii veniturilor cu 14% pana la 1,92 miliarde de euro, Spotify a inregistrat o pierdere de 101 milioane de euro in trimestrul respectiv.
Acest lucru se datoreaza faptului ca serviciul de muzica Spotify incearca sa-si dezvolte baza de utilizatori atragand noi utilizatori cu nivele la preturi reduse. Veniturile per utilizator au scazut cu 10% pana la 4,19 euro comparativ cu anul trecut.
Spotify are acum 1,9 milioane de podcasturi disponibile in serviciul sau de muzica, in crestere in comparatie cu cele 1,5 milioane din trimestrul anterior.