Un anumit producator de camioane, Scania, a prezentat un camion electric acoperit cu panouri solare, ceea ce inseamna ca acesta se poate incarca chiar si in timp ce se deplaseaza. Acel producator a dezvaluit ce cantitate de electricitate genereaza acele panouri solare.
Panourile solare au fost instalate pe masini electrice, cum ar fi Sonata Hybrid de la Hyundai, dar aceste panouri nu pot creste autonomia in cazul acestor autoturisme din cauza suprafetei reduse disponibile.
Un camion, pe de alta parte, are aceeasi suprafata ca o casa de dimensiune medie. Cu acest lucru in minte, producatorul de camioane detinut de Volkswagen, Scania, a acoperit un TIR electric cu panouri solare care totalizeaza o suprafata de 459 de metri patrati si care alimenteaza cu electricitate acumulatorul autovehiculului.
Testarea completa nu a inceput inca, dar Scania si partenerul sau Ernst Express au constatat ca panourile solare de pe acest camion electric pot genera 14.000 kWh de electricitate intr-un an de zile.
Testele pe sosea vor trebui sa demonstreze acest lucru, pentru ca, fara indoiala, Scania doreste sa inteleaga mai clar ce economii se pot face, avand in vedere ca panourile solare ar costa 50.000 de dolari daca ar fi instalate pe o casa si peste 50.000 de dolari pe un TIR electric in miscare.
Pe de alta parte, camioanele non-electrice pot consuma 70.000 de dolari pe an prin consumul cu motorul cu ardere interna, iar asta timp de peste 10 ani. Cu toate acestea, economiile nu sunt doar pentru deplasare pe sosele.
Scania doreste sa vada daca un camion electric poate si furniza energie retelei de electricitate atunci cand nu e utilizat. La urma urmei, toate suprafetele unui TIR in total au aceeasi suprafata ca o instalatie obisnuita de energie solara pentru locuinte care produce 6 kilowati de electricitate.