Mai intai Microsoft a fost compania care si-a exprimat acordul de a cumpara TikTok, dar acum si compania Twitter din Statele Unite se gandeste sa plaseze o oferta pentru acea platforma. Unii sustin ca Twitter ar avea un avantaj fata de Microsoft.
Lista companiilor care doresc sa cumpere platforma se extinde dincolo de Microsoft. Surse ale Wall Street Journal sustin ca Twitter a purtat discutii preliminare despre o posibila unire cu businessul american al TikTok.
Este inca prea devreme si s-ar putea ca aceste discutii sa nu avanseze, dar se pare ca aceasta companie considera ca are un avantaj fata de alti ofertanti precum Microsoft.
Se crede ca Twitter nu s-ar confrunta cu aceleasi examinari antimonopoliste daca ar cumpara TikTok, datorita faptului ca Twitter nu are dimensiunea Microsoft.
Cu toate acestea, dimensiunea companiei poate fi si un dezavantaj. Numai businessul american al TikTok ar putea costa zeci de miliarde de dolari si ar fi un adevarat obstacol, avand in vedere ca intreaga capitalizare a pietei a companiei americane de social media este de 29 de miliarde de dolari.
Probabil va fi nevoie de investitii de la diversi investitori. Desi Twitter a fost relativ de succes in ultimii ani, in ultimul trimestru a pierdut peste 1,2 miliarde de dolari.
S-ar putea ca compania sa nu se afle in pozitia de a cumpara o companie de dimensiunea TikTok. Dar un astfel de acord de cumparare ar schimba dramatic lucrurile pentru compania americana de social media.
Nu are dimensiunea Facebook in acest moment, Twitter avand 186 de milioane de utilizatori activi zilnic la nivel global. Dar TikTok avea 41 de milioane de utilizatori inainte de pandemie. Spre deosebire de Vine, TikTok ar fi mai degraba un omolog complet al companiei de social media din Statele Unite decat ceva complementar.