Compania Twitter din Statele Unite ar putea fi amendata cu o suma de pana la 250 de milioane de dolari, a dezvaluit chiar compania insasi. Exista motive pentru care reteaua sociala din Statele Unite ar putea fi nevoita sa plateasca aceasta amenda.
FTC (Comisia Federala de Comert) din SUA investigheaza compania incepand cu luna octombrie a anului trecut cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal pentru targetarea publicitatii, a dezvaluit reteaua sociala insasi.
Conform unui document, se investigheaza utilizarea numerelor de telefon si/sau a adreselor de e-mail, folosite anterior de Twitter doar in scopuri de securitate si siguranta, dar ulterior si pentru publicitate targetata in perioada 2013-2019.
Twitter ar putea fi amendata cu o suma cuprinsa intre 150 de milioane de dolari si 250 de milioane de dolari. Intr-o postare pe blog din 2019, Twitter a dezvaluit ca e posibil ca a folosit „din neatentie” numerele de telefon si adresele de e-mail in scopuri de publicitate.
„Aceasta a fost o eroare”, a dezvaluit compania, adaugand ca nu e clar cate persoane au fost afectate. „Din 17 septembrie 2019, am abordat eroarea care a permis acest lucru si nu mai folosim numere de telefon sau adresele de e-mail in scopuri de publicitate”.
Reteaua sociala Twitter a declarat ca a fost acuzata de FTC pentru incalcarea unui acord pe care l-a semnat cu comisia pe 28 iulie 2020. Dupa cum noteaza Financial Times, acel acord interzice companiei sa insele consumatorii in legatura cu masura in care Twitter mentine securitatea si confidentialitatea datelor utilizatorilor. Compania din Statele Unite a alocat deja 150 de milioane de dolari pentru a acoperi suma minima pe care ar trebui sa o plateasca fiind amendata.