In timpul audierii de acum cateva zile din Statele Unite, in care companiile tehnologice (monopoluri) Google, Apple, Facebook si Amazon au fost audiate, unii s-au intrebat daca Congresul SUA va dezvolta o teorie unificatoare cu privire la modul in care functioneaza aceste companii.
Dipayan Ghosh a dezvoltat propria sa teorie. Acesta a lucrat la probleme de confidentialitate in cadrul Facebook si la politica tehnologica a administratiei Obama.
Acum este codirector la proiectul Digital Platforms & Democracy in cadrul Harvard. El a argumentat ca companiile tehnologice sunt fundamental diferite de monopolurile pe care legile antimonopol au incercat sa le ingradeasca in trecut.
Autoritatile de reglementare actuale nu sunt echipate corespunzator pentru a scoate responsabile cele patru entitati monopoluri, sau pentru a conceptualiza cu exactitate dominanta acelor companii tehnologice pe piata.
La fel ca altii, Dipayan Ghosh crede ca e nevoie de un cadru nou de reglementare pentru companiile tehnologice monopoluri. Acest cadru include ideea ca datele si atentia sunt „noua moneda digitala”, nu doar dolarii.
Ceea ce „cheltuim” pentru servicii gratuite, cum ar fi Gmail si Instagram, consta in informatiile personale pe care le oferim si in timpul pe care il alocam pentru acele servicii ale monopolurilor.
Insa incalcarile confidentialitatii datelor sunt pe o panta ascendenta. Ghosh si-a dat seama ca parlamentarii vor intelege pana la urma notiunea unei economii digitale.
„Cred ca ceea ce e clar e ca Congresul SUA are o anumita intelegere a modelelor de afaceri care sunt in joc aici”, a declarat Ghosh. „Congresul intelege ca aceste companii tehnologice monopoluri (Google, Facebook, Amazon si Apple) au o dominanta extraordinara asupra pietelor importante si ca vor folosi acea dominanta in moduri care sa inabuse concurenta”.