Conform unei noi stiri, autoritatile din India doresc sa impuna magazinelor online care opereaza in aceasta tara sa ofere de bunavoie codurile sursa si algoritmii site-urilor web ale lor. Exista motive pentru care autoritatile din acea tara doresc codurile sursa de la magazinele online.
Intentia Indiei de a reglementa cumparaturile si magazinele online ar putea oferi o privire asupra modului in care unele companii tehnologice functioneaza.
Bloomberg sustine ca a obtinut informatii despre un proiect de politica de E-commerce care impune accesul la codurile sursa si la algoritmii site-urilor web.
Acest lucru ar contribui la prevenirea „partinirilor induse digital”, conform proiectului. De asemenea, se va putea determina daca companiile au inteligenta artificiala „explicabila”.
Cu alte cuvinte, site-urile web vor trebui sa puna la dispozitie in India unele dintre lucrurile lor confidentiale si comerciale. Politica propusa ar solicita, de asemenea, companiilor din India sa transfere datele, cum ar fi codurile sursa, in termen de 72 de ore de la solicitarea din partea autoritatilor din India.
Magazinele online vor trebui sa identifice tara de origine a unui produs si ce rol a avut India. Proiectul de politica va fi deschis comentariilor online, inainte de a fi oficializat, conform Bloomberg.
Masura de dezvaluire a codurilor sursa, daca ar fi implementata, ar putea avea un efect drastic asupra unor site-uri web precum Amazon, sau Flipkart de la Walmart. Desi astfel s-ar putea imbunatati transparenta magazinelor online si sa se previna abuzurile, ar putea fi solicitate si alte lucruri.
Cum ar fi parti cheie ale site-urilor web ale magazinelor online. In plus, site-urile web ar putea fi expuse infractorilor cibernetici. Dar aceste companii nu ar avea de ales, vor trebui sa-si ofere codurile sursa. India reprezinta o baza enorma de clienti, iar ignorarea ordinelor autoritatilor se poate dovedi costisitoare pentru companii.