Sony Europa a fost amendata in Australia cu o suma de 2,4 milioane de dolari americani. E logic faptul ca exista motive intemeiate pentru care filiala europeana a companiei japoneze a fost amendata, desi acea filiala nu-si are sediul in respectiva tara. Pentru ca legile din acea tara trec granitele cand e vorba de online.
Patru utilizatori PlayStation din Australia au contactat Sony Europa, pe motiv ca jocurile pe care acestia le-au descarcat s-au dovedit a fi defecte. Compania precizeaza pentru acei clienti ca nu le va restitui banii odata ce un joc a fost descarcat, sau dupa ce au trecut 14 zile.
Acest lucru contravine drepturilor expuse in Legea Consumatorilor din Australia, iar acum Sony Europa trebuie sa plateasca o amenda de 3,5 milioane de dolari australieni, adica 2,4 milioane de dolari americani.
Compania a mentionat pentru unul dintre cei patru gameri ca vor trebui sa solicite banii inapoi de la editorul jocului, nu de la Sony. In plus, unui al cincilea gamer i s-a adus la cunostinta faptul ca poate primi banii inapoi doar sub forma de credit virtual PlayStation Network.
Intre octombrie 2017 si mai 2019, conditiile de furnizare a serviciului ale filialei amendate Sony Europa indicau faptul ca clientii nu aveau nicio solutie garantata cu privire la calitatea, functionarea, completitudinea, acuratetea sau performanta jocurilor pe care le descarcau.
Toate aceste actiuni contravin legilor din Australia, ceea ce inseamna ca Sony Europa poate fi amendata, indiferent daca compania are sau nu un sediu in Australia.
Presedintele Comisiei pentru Consumatori si Concurenta din Australia, Rod Sims, sustine ca: „Consumatorii care cumpara produse digitale online au exact aceleasi drepturi ca in cazul in care cumpara produse de la un magazin fizic”.