Coronavirusul Wuhan, sursa majoritatii inconvenientelor din lume, e daunator pentru majoritatea oamenilor si companiilor. Dar nu si pentru Facebook. Compania din Statele Unite pare sa aiba de castigat de pe urma coronavirusul Wuhan.
Desi Facebook a fost criticata in trecut pentru pasivitate si lipsa de actiune in anumite momente, in cazul coronavirusului lucrurile au fost diferite. Compania a inceput sa-si extinda politicile antidezinformare in ianuarie si sa elimine evenimente in februarie.
La inceputul lunii martie, CEO-ul Mark Zuckerberg a fost printre primii lideri tehnologici care si-au trimis angajatii sa lucreze de la distanta.
Apoi, dupa ce tot mai multi oameni din lume au fost nevoiti sa se izoleze intre ei, folosirea retelei sociale Facebook a inceput sa creasca, iar compania a inceput sa lanseze constant noi update-uri pentru coronavirusul Wuhan.
Unele miscari, cum ar fi consolidarea politicilor publicitare, au incercat sa puna bete in roate profitorilor si escrocilor. Altele, cum ar fi noul centru de informatii despre coronavirusul Wuhan in News Feed, pareau sa fie concepute pentru a-i linisti pe utilizatori: poate ca lumea e haotica, dar Facebook incearca sa fie utila.
„O parte dintre aceste masuri vor fi de folos comunitatilor prin serviciile noastre”, a declarat Mark Zuckerberg la acea vreme. Dar, desi Mark Zuckerberg a fost laudat pentru aceste masuri, este posibil ca acesta sa nu fi avut intentii altruiste, ci intentii benefice companiei Facebook.
In cadrul unei intalniri din luna martie, directorii companiei au solicitat idei despre cum sa reactioneze la criza provocata de coronavirusul Wuhan in asa fel incat sa fie schimbata opinia publica despre Facebook, informeaza Wall Street Journal.