Se pare ca piata tabletelor din intreaga lume a fost una destul de mohorata in anul 2019. Analistii de la IDC au estimat ca livrarile de aceste dispozitive au scazut cu 1,5% in 2019, comparativ cu un an mai devreme, unele companii fiind afectate in mod semnificativ.
Punctele luminoase si care au avut succes au fost Apple si Amazon ale caror cote de piata au ajuns la 34,6%, respectiv 9%, datorita livrarilor mai numeroase. Chiar si companii cu greutate precum Samsung, Huawei si Lenovo si-au vazut cotele de piata micsorate.
Cercetatorii nu au explicat de ce lumea tabletelor s-a contractat pe parcursul intregului an, dar statisticile din trimestrul 4 din 2019 au oferit cateva indicii.
Compania Apple a fost deosebit de agresiva cu lansarea de noi tablete in 2019, iar modelele sale mai ieftine au avut un succes deosebit. iPad-ul de 10,2 inci a reprezentat aproape 65% dintre livrarile Apple.
Amazon s-a confruntat cu un declin in SUA, dar tabletele sale de buget Fire au primit un impuls prin reduceri precum cele de Black Friday. Pentru rivali, dificultatile au variat.
Compania Samsung s-a descurcat foarte bine cu tabletele prietenoase cu tastatura, cum ar fi Galaxy Tab S6, dar acest lucru nu a fost suficient pentru a compensa cererea scazuta pentru celelalte tablete ale sale.
Intre timp, companiile Huawei si Lenovo s-au descurcat cel mai bine pe teritoriul lor din Asia-Pacific, dar nu le-a mers foarte bine in alte parti. Nici decizia SUA de a pune Huawei pe lista neagra nu a fost buna pentru compania chineza.
Piata in scadere determina ca aceste companii sa se confrunte cu dificultati, in parte deoarece nu exista prea multe raspunsuri clare. Este posibil ca Samsung va fi nevoita sa-si creasca vanzarile de tablete de buget sau sa-si schimbe si mai mult accentul spre high-end pentru a avea succes.