Anul trecut, compania Xiaomi cu sediul principal in China a reusit sa depaseasca OnePlus, lansand puternicul smartphone Pocophone F1 cu procesor Snapdragon 845 si care avea un pret de doar 300 de dolari.
Deci a fost un chilipir. Acum compania cu sediul in China a anuntat ca transforma sub-brandul Pocophone intr-o companie noua care se numeste Poco, informeaza TechCrunch.
„Consideram ca este timpul potrivit pentru a permite brandului Poco sa functioneze independent”, a precizat directorul Jai Mani intr-o declaratie. „Pocophone F1… ramane un concurent de top in categoria sa, chiar si in 2020”.
Xiaomi este al patrulea cel mai mare producator de smartphone-uri din lume si este deosebit de popular in India. Desi de obicei Xiaomi vinde smartphone-uri de nivel inferior si mijlociu, Xiaomi a lansat sub-brandul Pocophone in 2018 pentru a concura cu smartphone-uri de inalta performanta de la Samsung, OnePlus si asa mai departe.
Cu toate acestea, de la Pocophone F1 incoace, producatorul nu a mai lansat un astfel de telefon. Xiaomi are si sub-brandurile Mi/Redmi pe care le-a creat pentru a vinde smartphone-uri, PC-uri, smart TV-uri si alte produse in Europa si pe alte piete.
Acele sub-branduri au ramas interne, in timp ce Poco s-a desprins de Xiaomi pentru a forma o noua companie. Nu se cunosc detalii despre noua companie si despre produsele sale viitoare, dar directorul Poco, Alvin Tse, a spus pentru TechCrunch in 2018 ca Poco lucreaza la alte smartphone-uri si categorii de produse.
Nu e clar ce resurse (de productie, marketing si asa mai departe) va avea noua companie de smartphone-uri – Poco. Compania Poco infiintata de producatorul Xiaomi din China se va alatura unui segment aglomerat si pe o piata relativ dura care nu prea a crescut in ultimii ani.