Compania Mozilla a anuntat ceva ce ar trebui sa-i convinga cel putin pe unii utilizatori sa treaca de la alte browsere la browserul sau web Mozilla Firefox. Masura implementata de companie ar putea zdruncina industria de browsere web.
De-a lungul anilor, pe masura ce folosim mai multe aplicatii si servicii online, sunt colectate o multime de date despre noi. Aceste date sunt utilizate in scopuri de marketing pentru ca agentii de publicitate sa stie ce fel de anunturi sa ne ofere.
Daca te nemultumeste acest lucru, atunci ar trebui sa treci la browserul Mozilla Firefox. Asta pentru ca compania a anuntat ca utilizatorii Firefox isi vor putea sterge datele colectate despre ei.
Aceasta initiativa a Mozilla pentru Firefox e parte din Legea privind Confidentialitatea Consumatorilor din California (CCPA) care a intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2020 si care e practic echivalentul american al politicii europene de confidentialitate GDPR.
Mozilla mentioneaza ca ei deja colecteaza deja foarte putine date despre utilizatorii browserului si ca informatiile pe care le colecteaza sunt de „telemetrie”, ceea ce inseamna ca aceste informatii sunt utilizate in esenta pentru a imbunatati performanta si securitatea Firefox.
Cu toate acestea, compania mentioneaza ca, daca utilizatorii se incomod in privinta colectarii acelor date, utilizatorii browserului Mozilla Firefox le pot sterge. „Am decis sa avansam si sa extindem drepturile la stergere pentru utilizatori pentru a include stergerea acestor date de telemetrie stocate in sistemele noastre. Pana in prezent, industria nu a considerat informatiile de telemetrie drept informatii cu caracter personal, deoarece acestea nu sunt identificabile unei persoane specifice. Dar credem cu tarie ca aceasta masura este cea potrivita pentru oameni si pentru ecosistem”.