Platformele Facebook si Instagram nu vor mai permite influencerilor sa promoveze anumite produse in postarile lor. Companiile au apelat pana acum la acesti influenceri pentru a le promova produsele, pentru ca nu mai puteau folosi sistemele native de publicitate ale celor doua platforme (Facebook si Instagram).
Cand vine vorba despre anunturi legate de arme si tigari electronice, platforme precum Facebook si Instagram le-au interzis. Cu toate acestea, exista o lacuna, pentru ca companiile care produc aceste produse le puteau promova platind influenceri social media pentru a le promova in postarile lor.
E tot un fel de reclama, dar savarsita intr-un mod diferit. Acest lucru a permis acestor companii sa ocoleasca aceste restrictii, dar gata. Companiile Facebook si Instagram din Statele Unite au anuntat ca vor impiedica influencerii sa savarseasca promovari platite pentru produse care au legatura cu armele, tutunul si tigarile electronice.
Se asteapta ca noile reguli impuse de Facebook si Instagram vor intra in vigoare in saptamanile viitoare. Conform Instagram, aceasta e prima data cand pune in aplicare restrictii cu privire la tipul de produse care pot fi promovate de influencerii la care apeleaza companiile care produc acele obiecte.
De mult timp, aceasta platforma a fost criticata pentru faptul ca le-a permis influencerilor sa creeze postari de promovare pentru tot felul de produse.
Mai devreme in acest an, compania a anuntat de asemenea restrictii speciale cu privire la postarile de promovare care implica produse cosmetice pentru utilizatorii sub 18 ani.
Intre timp, Instagram a lansat si o serie de noi instrumente pentru a descuraja utilizatorii in a posta titluri ofensive si pentru a lupta cu dezinformarea si cu stirile false. Ce parere ai despre asta? E o idee buna aceasta interdictie pentru influenceri?