Silicon Valley a inglobat deja o multime de industrii, de la industrii de camere foto/video si ziare pana la ceasuri si chiar lanterne. Acum, marile companii tehnologice din Silicon Valley par sa-si indrepte atentia asupra serviciilor de banci.
Dar sa nu va asteptati ca Facebook si Google isi vor lansa propriile banci. Potrivit expertilor, aceasta miscare brusca a companiilor tehnologice din Silicon Valley pentru serviciile financiare este legata de loialitatea utilizatorilor fata de ecosistemele acelor companii din Silicon Valley, nu despre concurenta. Nu e interesul lor sa devina banci.
Nu se pot omite stirile despre companiile tehnologice din Silicon Valley care doresc sa devina un soi de banci. In acest an, Google a dezvaluit ca lucreaza la o platforma pentru 2020, iar Facebook a relansat propria platforma de plati.
Apple a lansat un card de credit in parteneriat cu banca Goldman Sachs. Pe masura ce vanzarile hardware si veniturile din publicitate se reduc, aceste companii tehnologice doresc sa intre in domeniul financiar pentru a avea o alta modalitate de a genera venituri.
Alex Drummond de la Boston Consulting Group crede ca Wall Street este in siguranta fata de Silicon Valley si ca miscarile industriei de tehnologie in serviciile bancare sunt doar o alta modalitate de a mentine oamenii utilizatori ai serviciilor si caracteristicilor companiilor tehnologice, nu pentru a deveni banci.
De exemplu, cardul Apple Card este folosit pentru a consolida serviciul Apple Pay, nu sa fure din cota de piata a bancii Goldman Sachs. La achizitiile de la Apple si de la alti retaileri selectati, Apple Card ofera 3 procente din suma inapoi.
Daca folosesti Apple Pay vei primi doua procente. Apple Pay are o cota de piata mai redusa de 10 procente in Statele Unite, o problema pentru ecosistemul larg al iPhone-urilor companiei tehnologice Apple din Cupertino.