Cand serviciul de streaming video Apple TV+ al companiei din Cupertino a debutat vineri, a venit cu continut original in valoare de 2 miliarde de dolari, ceea ce unii cred ca e cel mai puternic magnet pentru noii abonati.
Dar pentru Apple TV+ si rivalii sai, pastrarea abonatilor este totusi o provocare uriasa. Servicii de streaming precum Apple TV+, Netflix, Disney Plus si HBO Max de la AT&T ofera flexibilitate: te poti inscrie pentru a viziona un nou serial si sa anulezi oricand doresti.
Pe langa faptul ca cheltuiesc milioane de dolari pentru continut, companiile media folosesc promotii si alte lucruri pentru a evita anularile si a pastra abonatii care sunt costisitor de adus si usor de pierdut.
„Renuntarea la un serviciu a insemnat odata gasirea numarului de telefon al operatorului tau de cablu, navigarea printr-un meniu automat si asteptarea la telefon”, spune Rich Greenfield, analist la LightShed Partners.
„Traim acum intr-o lume in care cu cateva clickuri poti anula un serviciu”. Disney Plus este singurul serviciu de streaming care a folosit o promotie pe mai multe ani pentru a bloca abonatii.
In august, compania Disney a oferit noilor si actualilor membri ai fan clubului D23 un pret anual de 47 de dolari pentru un abonament pe 3 ani la Disney Plus. Un pret cu 33% mai mic decat cel standard.
Serviciul de streaming Disney Plus are avantajul faptului ca produce continut pentru cei mici care urmaresc din nou si din nou aceleasi filme si seriale. Netflix, HBO Max si Apple TV+ au investit in continut pentru acestia pentru a-i impiedica pe abonati sa anuleze abonamentul in timp ce asteapta urmatorul continut original.
Serviciile de streaming HBO Max si Netflix au investit masiv in continut pentru abonati. Netflix a platit circa 15 miliarde de dolari pentru continut in 2019, iar AT&T va cheltui 4 miliarde de dolari in urmatorii 3 ani pentru abonatii HBO Max.