Stirile false pot fi o problema uriasa in ziua de azi cand avem social media la dispozitie. Asta pentru ca postarile de pe retele sociale precum Facebook se pot raspandi foarte rapid, pot fi redistribuite de sute, daca nu de mii de ori, in foarte putin timp.
Desigur, nu toata lumea care distribuie stiri false pe retelele sociale le distribuie stiind ca sunt false. Unele site-uri web si stiri false au fost concepute pentru a parea credibile, dar reteaua sociala Facebook din Statele Unite vrea sa le opreasca raspandirea.
Pentru a impiedica distribuirea oricaror stiri false pe reteaua sa sociala in timpul alegerilor prezidentiale din 2020 din SUA, Facebook a anuntat ca va incepe sa marcheze postarile de pe Facebook si Instagram care ar putea contine stiri false.
Potrivit companiei Facebook din Statele Unite, „In urmatoarele luni, continutul de pe Facebook si de pe Instagram – care a fost evaluat negativ sau partial negativ de catre un verificator tert – va incepe sa fie evidentiat mai proeminent pentru ca oamenii sa poata decide mai bine ce sa citeasca, in ce sa aiba incredere si ce sa distribuie. Etichetele vor fi afisate deasupra fotografiilor si clipurilor video inselatoare sau partial inselatoare – inclusiv la continutul Stories de pe Instagram – si vor fi legate de evaluarea verificatorului tert”.
O captura de ecran arata cum o postare a primit o astfel de eticheta de evidentiere care arata ca exista sanse ca acea postare contine informatii neautentice. Ce crezi despre asta?
Acest lucru va duce la reducerea raspandirii stirilor false pe reteaua sociala Facebook din Statele Unite sau pe Instagram? Cu exceptia cazului in care sunt distribuite intentionat, aceste postari etichetate negativ ar trebui sa-i convinga pe oameni sa se gandeasca de doua ori inainte de a le distribui mai departe.