Problema cu masinile electrice in acest moment, in afara de costuri, este faptul ca statiile de incarcare nu sunt la fel de disponibile pentru utilizare ca si statiile de carburant.
Acest lucru a dus la ceva la care unii se refera ca fiind anxietate pentru raza de actiune, ceea ce practic inseamna ca soferii isi vor face griji pentru masinile electrice, in ceea ce priveste distanta pe care o pot parcurge pana sa ramana fara energie.
De-a lungul anilor, producatorii de masini pe electricitate au crescut autonomia autoturismelor lor, dar presupunem ca lipsa statiilor de incarcare inca constituie o problema.
Tocmai de aceea, suntem siguri ca proprietarii de masini electrice vor fi incantati sa afle ca cercetatorii de la Universitatea Clemson din Statele Unite se pregatesc sa testeze sisteme wireless mobile pentru vehiculele electrice.
Inainte de asta, cercetatorii au testat sisteme de incarcare wireless stationare, dar acum acestia se pregatesc sa testeze versiunea mobila care, in teorie, ar trebuie sa incarce masinile electrice in timp ce sunt in miscare.
Potrivit cercetatorilor, ceea ce face ca tehnologia lor wireless sa fie diferita de cea a Bosch si Evatran este cantitatea de energie care poate fi transmisa.
Potrivit cercetatorilor, aceasta este de 250Kw. Universitatea Clemson nu este prima care a testat astfel de sisteme.
Acum cativa ani, Volvo a anuntat un sistem similar, iar mai devreme in acest an guvernul englez a anuntat de asemenea ca vor incepe sa testeze incarcarea wireless din sosea pentru masinile electrice.
Acestea fiind spuse, presupunem ca trebuie stabilite anumite standarde mai intai, dar progresul este totusi laudabil.