Una dintre limitarile gaming-ului din ziua de azi are legatura in mare parte cu hardware-ul folosit. Asta pentru ca avem dispozitive cu diferite configuratii hardware, ceea ce inseamna ca exista cazuri in care unele jocuri ruleaza mai bine pe un dispozitiv si nu foarte bine pe alt dispozitiv.
In unele cazuri, nu functioneaza deloc. Acesta e motivul pentru care streaming-ul de jocuri are din ce in ce mai mult succes, toata procesarea are loc pe un server de la distanta, nu pe dispozitivul tau.
Cu toate acestea, acest lucru la randul sau creeaza o alta problema: este internetul nostru suficient de rapid pentru a ne transmite jocuri prin streaming? Aceasta este o problema pe care operatorul de telefonie mobila T-Mobile din SUA spera sa o rezolve pentru dispozitivele mobile.
T-Mobile a anuntat recent ca va colabora cu Microsoft la serviciul de streaming de jocuri xCloud. Ceea ce inseamna asta e ca companiile T-Mobile si Microsoft vor incerca sa optimizeze sistemul, astfel incat sa poata fi transmise jocuri prin streaming xCloud catre dispozitivele mobile, fara poticniri.
Conform comunicatului de presa, „Parteneriatul tehnic permite ambelor companii sa lucreze impreuna pentru a optimiza mai bine experienta de gaming pentru jucatorii din SUA. Sprijinit de cel mai puternic si nou semnal LTE al T-Mobile, gaming-ul in cloud le va permite gamerilor sa experimenteze prin streaming jocuri la calitate de consola pe smartphone-urile si tabletele lor, practic de oriunde vor sa le joace”.
Asta nu inseamna ca ceilalti operatori din SUA nu vor fi buni, dar se pare ca ar fi mai bine daca jocurile xCloud ar fi transmise in streaming prin reteaua T-Mobile. Insa probabil va trebui sa asteptam ca cineva sa testeze aceasta presupunere pentru a afla exact cat de bine merge streaming-ul xCloud.