Un proprietar de masina Tesla a intentat un proces impotriva producatorului de masini electrice, sustinand ca compania Tesla a limitat autonomia bateriei autoturismelor mai vechi printr-un update software. Proprietarul spune ca compania a procedat astfel pentru a evita o rechemare costisitoare pentru a remedia ceea ce reclamantii spun ca sunt baterii defecte.
Procesul inaintat acum ceva vreme la Curtea Federala din Carolina de Nord, invoca o inselatorie si solicita statutul de proces multiplu in numele miilor de proprietari de masini Model S si Model X din lume care au vazut cum autonomia bateriilor de generatie mai veche s-a redus brusc, chiar si cu 64 de kilometri.
Autonomia pierduta a fost un subiect fierbinte inca din luna mai pe forumurile online. Acolo, multi proprietari au dezvaluit ca distanta maxima parcursa a autoturismelor lor la fiecare incarcare s-a diminuat din cauza unui update software.
Unii dintre ei au cumparat modele de masini Tesla mai scumpe, pentru ca acestea veneau cu autonomii mai mari. Proprietarii spun ca Tesla a limitat abuziv distanta maxima parcursa a masinilor vechi prin update-ul software, astfel devalorizand autoturismele, limitand distanta pe care o pot parcurge si fortandu-i sa le reincarce mai des.
„Un procent foarte mic de proprietari de masini Model S si Model X mai vechi s-au confruntat cu o reducere mica a autonomiei in urma unui update software conceput pentru a imbunatati longevitatea bateriei”, spune Tesla.
Compania a adaugat ca a lucrat pentru a diminua impactul asupra autonomiei si ca a lansat ulterior update-uri software pentru a aborda problema. Acea problema a aparut pentru prima data in luna mai.
Dupa ce un Model S a luat foc la Hong Kong, Tesla a spus ca, dintr-o mare prudenta, a revizuit setarile de gestionare a incarcarii si a caldurii pentru Model S si Model X printr-un update software. Deci Tesla a limitat autonomia masinilor pentru a creste siguranta si longevitatea acumulatorilor.
Sursa imagine: Flickr.com