Acum cateva zile in urma, niste informatii de la iFixit au detaliat o noua caracteristica in iOS care ii avertizeaza pe utilizatori daca o baterie de iPhone nu poate fi verificata ca fiind o componenta Apple autentica. Intr-o noua declaratie, compania isi explica aceasta practica.
Acum ceva timp, s-a spus ca Apple folosea o abordare noua si oarecum controversata in ceea ce priveste inlocuirea bateriilor iPhone-urilor prin terti.
Practic, daca iPhone-ul detecteaza ca a fost reparat intr-un service tert de reparatii, chiar daca s-a folosit o baterie oficiala, iPhone-ul va afisa mesajul „Service battery”.
Asta inseamna ca utilizatorii care doresc sa cunoasca starea de sanatate a bateriei nu vor putea afla acest lucru, pentru ca va aparea acel mesaj in loc.
Dupa cum am spus, abordarea companiei Apple este controversata, deoarece ii obliga in mod eficient pe utilizatorii de iPhone-uri sa se intoarca la compania din Cupertino pentru reparatii, ceea ce poate fi uneori un proces indelungat si care se poate dovedi si scump.
Din pacate, se pare ca, in ciuda criticilor, Apple continua practica. Intr-o declaratie oferita pentru iMoore, Apple a invocat siguranta clientilor ca fiind motivul din spatele acestor schimbari legate de reparatiile terte.
„Anul trecut, am venit cu o noua caracteristica pentru a anunta clientii daca nu se poate verifica daca o baterie noua autentica a fost instalata de un tehnician certificat al unui centru de reparatii Apple. Aceasta informatie e disponibila pentru a ne mentine clientii in siguranta fata de bateriile deteriorate, de calitate redusa sau folosite care pot duce la nereguli de siguranta si de performanta”.
Apple mentioneaza ca aceasta practica nu afecteaza in niciun fel modul in care clientul isi foloseste iPhone-ul, dar va determina ca verificarea starii de sanatate a bateriei iPhone-ului sa fie mult mai complicata.
Sursa imagine: Flickr.com