Producatorii chinezi au fost destul de asupriti de SUA in ultima vreme, motiv pentru care companiilor precum Huawei le-a fost dificil in aceasta perioada. DJI, unul dintre cei mai mari producatori de drone, isi are sediul in Shenzhen, China. Exista ingrijorarari si despre produsele sale si, desi le-a respins, acum DJI se gandeste sa asambleze dronele destinate SUA chiar in SUA.
Mai precis in California. Harry Wingo de la Universitatea Nationala de Aparare a spus acum ceva vreme ca, cu dronele din China: „Informatiile geospatiale americane sunt trimise catre centrele de date din China la un nivel fara precedent. Acest lucru da literalmente unei companii din China o vedere de sus asupra natiunii noastre”.
Compania DJI a raspuns la ingrijorari intr-o scrisoare catre TechCrunch. „Suntem profund ingrijorati de faptul ca speculatiile nefondante si informatiile inexacte vor pune in pericol intreaga industrie de drone din SUA, provocand un efect de unda care va impiedica cresterea economica si va pune piedici functionarilor publici care folosesc dronele DJI pentru protectia publica”.
Compania din China explica faptul ca dispozitivele DJI nu transmit informatii de zbor, imagini sau clipuri video, cu exceptia cazului in care pilotul dispozitivului alege acest lucru in mod deliberat.
Nu sunt trimise date de zbor in China sau in alta parte, iar acelasi lucru se poate spune si despre imagini si clipuri video, explica compania DJI. De asemenea, mai spune ca datele sunt stocate in drona sau pe dispozitivul mobil al pilotului si ca DJI nu poate impartasi datele clientului pe care compania nici nu le primeste.
Mai mult, compania din China subliniaza faptul ca aplicatia de piloti pentru dronele sale are o setare pentru a deconecta toate conexiunile la internet ca masura suplimentara de protectie pentru pilotii care efectueaza zboruri pe care vor sa le mentina secrete.
Cu toate acestea, fiind criticata de SUA, compania DJI din China doreste acum sa asambleze unele dintre dronele sale in SUA. Va folosi un fost depozit din Cerritos din California, SUA, pentru a construi aparatele de zbor pe care le vinde in SUA. Asta pentru a se asigura ca respecta mai bine reglementarile guvernamentale.