BMW lucreaza la urmatoarea generatie a sistemului adaptiv de control al vitezei de „croaziera” pentru masini. Noul sistem adapteaza tehnologia pentru utilizarea in mediul urban.
Tehnologia adaptiva de control al vitezei de „croaziera” exista de ceva vreme pe autoturisme. Masina poate incetini automat daca autoturismul din fata incetineste, iar apoi sa se intoarca la viteza constanta.
BMW a lucrat pentru a imbunatati capabilitatile tehnologiei adaptive de control al vitezei de croaziera. Compania a demonstrat o noua capacitate care permite masinii sa opreasca automat la semafor.
BMW a demonstrat controlul adaptiv de croaziera la un eveniment. Sistemul Urban Traffic Light Recognition permite unei masini sa incetineasca si sa opreasca la un semafor fara sa fie nevoie ca soferul sa atinga pedala de frana.
Inginerii BMW spun ca acest sistem va functiona si cu semnele de circulatie pentru oprire, dar acest lucru nu a fost demonstrat la eveniment.
Cand controlul vitezei de croaziera e setat iar masina BMW se apropie de un semafor, radarele sale vor prelua informatia si vor afisa o imagine a semaforului pe bordul autoturismului pentru a-l informa pe sofer.
Apoi, va incetini si se va opri fara ca soferul sa calce pe frana. Cu toate acestea, daca se intampla sa fii in prima masina din rand la semafor, sistemul nu se va reporni automat cand lumina devine verde.
Va trebui sa misti autoturismul BMW cu pedala de acceleratie sau sa apesi pe butonul „resume” (reluare) de pe volan. Daca nu esti in prima masina din rand la semafor, sistemul se va reporni automat cand primul autoturism incepe sa se miste. BMW spune ca va lansa aceasta caracteristica de oprire automata la semafor printr-un update software over-the-air pentru modelele cu cele mai recente sisteme radar.