Oamenii au avut o multime de intrebari legate de serviciul de streaming de gaming Google Stadia, iar acum avem cateva raspunsuri. Google spune ca poate oferi streaming constant 4K la 60FPS cu un bitrate de 35Mbps, acesta fiind varful maxim. Problema e ca acesta vine cu un consum urias de date.
Google a confirmat recent ca serviciul sau de streaming de gaming Stadia se va lansa in luna noiembrie a acestui an. Ca parte a anuntului, Google a mai dezvaluit ca un abonament Stadia Pro va avea un pret de 9,99 dolari pe luna si ca gamerii vor putea reda prin streaming jocuri 4K la 60FPS, ceea ce suna destul de bine daca nu ai reusit sa joci asa ceva pe PC-ul tau obisnuit.
Din pacate, se pare ca exista un dezavantaj. Conform celor de la PC Gamer, daca redai jocuri 4K la 60FPS prin Google Stadia, vei consuma 1TB de date in 65 de ore.
Ei bine, 65 de ore este o perioada lunga de timp pentru gamerul obisnuit care joaca 1-2 ore pe zi. Dar daca te joci pentru perioade extinse de timp, ai putea consuma datele destul de repede cu Stadia.
Asta pentru ca acel 1TB de date (cantitate uriasa consumata) este doar pentru Google Stadia, fara sa se in calcul download-urile si stream-urile sau utilizarea generala a internetului.
Acest lucru nu ar trebui sa fie prea surprinzator, avand in vedere ca fisierele 4K tind sa consume o mare cantitate de date. Dar daca ai internet nelimitat, consumul prin Google Stadia la 4K si 60FPS nu ar trebui sa fie o problema.
Cu toate acestea, cei care au internet nelimitat ar trebui sa fie atenti la consumul urias de date al Google Stadia la 60FPS si 4K. Aceasta situatie tinde sa evidentieze o problema: viteza la internet si dimensiunile fisierelor devin mai mari, dar planurile de date par a fi destul de scazute. Recent, s-a spus ca BBC a incercat prima sa transmisiune prin 5G, iar limita de date a fost consumata aproape imediat.