Cand incepeti sa planificati o calatorie, cel mai probabil incepeti sa cautati informatii pe motorul de cautare Google. Pasul doi ar putea fi faptul ca dati click pe imaginile destinatiei vizate pentru calatorie.
O companie importanta a profitat de acest comportament al consumatorilor pentru ca numele sau sa apara in partea de sus a Google pentru calatorii care iau in considerare o excursie.
Unul dintre avantajele pe care Wikipedia il are fata de enciclopediile mai traditionale este ca tot continutul sau e generat de utilizatori.
Asta inseamna ca oricine poate adauga informatii la un articol pe Wikipedia, ceea ce contribuie la mentinerea paginilor actualizate cu cele mai recente informatii.
Dezavantajul e ca acest lucru poate duce adesea la dezinformare. Asa s-a intamplat si in cazul companiei „The North Face” (de echipamente sportive) care a fost criticata pentru modificarea paginilor de pe Wikipedia pentru ca compania sa-si promoveze brandul.
S-a descoperit ca compania The North Face a inlocuit cateva imagini de pe Wikipedia cu propriile sale imagini, in asa fel incat, atunci cand oamenii cauta „adventure” pe Google, brandul sau sa apara in partea de sus.
Acea companie The North Face a sustinut anterior ca a lucrat cu Wikipedia la asta, dar organizatia a negat mai tarziu acest lucru. „Wikipedia si Wikimedia Foundation nu au colaborat la asta, dupa cum sustine The North Face in mod fals. De fapt, modul in care acea companie a procedat a deformat proprietatea publica, ceea ce este o directie surprinzatoare a The North Face”.
Compania a folosit intre timp Twitter pentru a-si cere scuze intr-o declaratie care e in felul urmator: „Credem profund in misiunea Wikipedia si ne cerem scuze pentru angajarea in activitati incompatibile cu aceste principii. Practic imediat, am incheiat campania si am continuat prin a ne angaja ca echipele si partenerii nostri sunt mai bine instruiti in ceea ce priveste politicile enciclopediei”.