Cresterea odata de neoprit a companiilor de ride-hailing Uber si Lyft din orasul New York a incetat. Uber a oprit angajarea de noi soferi in New York City pe 1 aprilie.
Lyft i-a urmat exemplul pe 19 aprilie. Intr-o postare putin observata de pe site-ul sau, Uber a spus ca nu mai angajeaza conducatori auto noi partial din cauza reglementarilor TLC.
Dupa ce orasul a adoptat noi reguli menite sa controleze cresterea companiilor de ride-hailing, atat Uber cat si Lyft au incetat sa mai accepte noi soferi pe platformele lor.
Este vorba despre orasul New York. Uber spune ca nu mai accepta noi soferi partial din cauza noilor reglementari TLC (Taxi and Limousine Commission).
Consiliul orasului New York a adoptat aceasta legislatie in luna decembrie a anului trecut. Aceasta obliga companiile de ride-hailing sa-i plateasca pe soferi cu cel putin 17,22 dolari pe ora, dupa scaderea cheltuielilor.
Formula se bazeaza pe rata de utilizare care reprezinta ponderea timpului pe care un sofer o petrece cu pasagerii in autoturismul sau, comparativ cu timpul de inactivitate in care asteapta clientii.
De asemenea, regulile impun sanctiuni companiilor Uber si Lyft daca au prea multe masini fara pasageri pe strazile orasului New York. Cu cat rata de utilizare a companiei este mai ridicata, cu atat mai putin vor trebui companiile sa plateasca conducatorii auto pentru a indeplini noile cerinte salariale.
„Din cauza reglementarilor TLC, in prezent nu acceptam noi soferi in orasul New York”, a declarat Lyft adaugand ca „avem o lista de asteptare si le vom da de stire soferilor atunci cand pot aplica pentru a deveni conducatorii auto ai nostri”. Uber adauga ca va cauta noi conducatori auto in oras, avand in vedere ca cei existenti se retrag iar cererea din partea pasagerilor clienti creste.