Nu e clar cat de multi au observat, dar in ultima vreme compania Apple din Cupertino a lansat reclame si spoturi publicitare pentru a-si promova produsele pentru care compania a pus accent pe angajamentul in ceea ce priveste confidentialitatea utilizatorilor.
Practic, compania indica ca, spre deosebire de alte companii, Apple ia in serios confidentialitatea utilizatorilor si nu utilizeaza datele lor personale pentru profit.
Apple nu a fost subtila cu privire la acele companii si se pare ca una dintre companiile criticate de Apple a raspuns. Intr-o stire de New York Times, CEO-ul Google, Sundar Pichai, pare sa se fi simtit dupa remarca companiei Apple din Cupertino.
Intr-un interviu, el vorbeste despre abordarea Google cu privire la confidentialitate si cum, in ciuda faptului ca folosesc date de utilizator, compania le foloseste intr-un mod util.
Potrivit lui Sundar Pichai de la compania Google, „Misiunea noastra ne obliga sa adoptam aceeasi abordare a confidentialitatii. Pentru noi, asta inseamna ca confidentialitatea nu poate fi un bun de lux oferit doar persoanelor care isi pot permite sa cumpere produse si servicii premium (aluzie la cele Apple). Confidentialitatea trebuie sa fie la fel de accesibila pentru toti din lume”.
Acestea fiind spuse, Sundar Pichai de la Google are un punct de vedere bun. CEO-ul Google indica ca, doar pentru ca clientii nu-si pot permite un anumit produs, asta nu inseamna ca confidentialitatea lor trebuie sa fie compromisa.
Dar compania Google din Statele Unite nu e chiar sfanta. S-a descoperit anterior ca compania a lansat o aplicatie iOS care a colectat date de la utilizatori in schimbul unei „recompense”, ceea ce a determinat Apple sa dezactiveze temporar capacitatea companiei Google din SUA de a lansa aplicatii iOS interne.