Producatorul auto Audi si-a redus prognoza de productie pentru 2019 din Bruxelles, acolo unde isi produce masina electrica E-tron. Se spune ca va produce cu 10.000 mai putine masini.
Desi compania nu comenteaza oficial, sursele interne au indicat motivul acestui lucru. Este vorba despre deficitul de baterii. Conform acelorasi surse, producatorul auto amana lansarea urmatorului autoturism E-tron pana in 2020. Audi Bruxelles produce doar masini electrice, iar bateriile vin de la LG Chem.
Conform unei noi stiri, deficitul de baterii a obligat compania sa amane livrarea E-tron, prima sa masina electrica de varf. Se pare ca compania nu a reusit sa se aprovizioneze cu suficiente acumulatoare de la LG Chem, compania care furnizeaza aceasta componenta cruciala pentru autoturismele pe electricitate de la Audi.
LG Chem este un jucator destul de important pe aceasta piata. Acesta furnizeaza baterii litiu-ion pentru unii dintre cei mai mari producatori auto din lume, inclusiv pentru Mercedes-Benz si Audi.
Se crede ca LG Chem a profitat de pozitia sa dominanta prin cresterea preturilor bateriilor destinate masinilor electrice. Brussels Times relateaza ca timpii de asteptare pentru acumulatorii de la LG Chem au crescut de la doar doua luni la 6-7 luni.
Acest lucru forteaza Audi sa reduca productia. Intarzierea suplimentara va impiedica planurile companiei de a lansa mii de autoturisme E-tron suplimentare in acest an.
Se spune ca Audi va produce numai 45.000 de unitati E-tron in acest an, cu 10.000 mai putine decat intentionase initial. De asemenea, se mai spune ca lansarea celei de-a doua masini electrice din gama E-tron a fost amanata pana in anul viitor, din cauza acestor dificultati de aprovizionare cu baterii.