Amazon a renuntat in cele din urma sa mai lupte pentru a castiga piata de comert electronic din China. Joi, compania de comert electronic din Seattle, Statele Unite, a anuntat ca va inchide piata de pe Amazon.cn care leaga cumparatorii si vanzatorii chinezi din China.
Compania americana Amazon a decis sa-si inchida piata interna din China pe fondul unei concurente intense de la rivalii locali. China este una dintre cele mai profitabile piete de comert electronic de pe planeta.
Inchiderea din China inseamna ca clientii sai din tara nu vor mai putea cumpara bunuri de la comerciantii terti care vindeau pe Amazon.cn. „Lucram indeaproape cu vanzatorii nostri pentru a asigura o tranzitie lina si pentru a continua sa oferim cea mai buna experienta clientilor”, a declarat un purtator de cuvant al companiei pentru TechCrunch.
Piata locala a companiei americane se va inchide pe data de 18 iulie a acestui an. Companiile chineze de internet sunt cunoscute pentru faptul ca concureaza in mod feroce cu companiile internationale care cauta sa castige o cota de piata cat mai mare in acea tara.
Uber a fost eliminat din China din acelasi motiv si se pare ca pozitia dominanta a Alibaba si JD.com a fortat Amazon sa-si reconsidere strategia privind piata sa.
Desi utilizatorii Amazon.cn nu vor mai putea achizitiona produse de la vanzatorii terti din tara, vor putea comanda produse din Statele Unite, Marea Britanie, Japonia si Germania prin intermediul magazinului global al companiei.
Ei vor putea, de asemenea, sa cumpere cititoarele de carti electronice Kindle si continut online. Amazon va continua sa lucreze pentru a-si dezvolta celelalte businessuri din China, printre care se numara serviciile bazate pe cloud, Global Selling si asa mai departe.